NOMBRES NATURALS I NOMBRES NEGATIUS


Avui iniciem a matemàtiques els nombres positius i negatius. Per poder entendre aquesta bogeria de números al mig de classe tenim una recta amb nombres negatius i positius. Hem inventat problemes i els hem resolt entre tots.
Voleu llegir algun exemple?
Vinga valents!

1. Si estàs al -12, quants pisos pujaràs si vas al setè pis? 19
2. A Moscou fa 13 °C i ha baixat nou graus. Quina temperatura marca ara? 4 °C
3. Si vius al 13è pis i vols baixar al pàrquing ( -5) quants pisos has de baixar? 18
4. Si la Pepa està a la planta 6 i vol baixar amb el seu pare a la planta -7, quants ha de baixar?

5. En un viatge en cotxe he superat la velocitat permesa. El radar m'ha fotografiat. Haig de pagar 100€, però només tinc 80. Quants diners tinc ?
-20€ (estic en nombres vermells!!)
6. Si estic a la planta 15 i haig d'anar a buscar el cotxe a la -5. Quantes plantes baixaré? 20 plantes.
7. A Suïssa estaven a -30 °C , si puja la temperatura  13 °C. Quina temperatura tenen actualment? -17°C

Alumnes de 6è